Feedback

Feedback til fjern-undervisning.nu

Kommentar til siden Sidens vurdering
Email (valgfrit)

Indhold

Design

Brugervenlighed

Samlet

Lærer til psykolog

photo Lærer til psykolog
Jeg er igang med at skrive OSO-opgave om det at læse til folkeskolelærer og hvad man kan bruge uddannelsen til og har et par spørgsmål. OSO opgaven handler om det man gerne vil være og at undersøge dette, og da jeg ved at jeg vil tage hf og derefter læse lærer har jeg selvfølgelig undersøgt det. Her kommer spørgsmålet så, jeg er også intresseret i at læse til psykolog og har hørt at man via sin læreruddannelse kan læse videre til psykolog. Er det rigtigt og hvis ja, hvordan? - Er der nogle bestemte krav?

På forhånd tak.

Mvh Nicole
Nicole
icon 20-02-2009 11:29
icon Nicole
icon 1

photo RE: Lærer til psykolog

Du kan IKKE bruge din læreruddannelse som baggrund for at læse til psykolog. (det kunne man tidligere men ikke idag)
For at blive autoriseret psykolog (cand.psyk) skal du først have en bachelor i psykologi på 3 år og derefter en kandidateksamen i psykologi på 2 år.

Du skal altså påberegne at læse i 5 år for at kunne kalde dig psykolog. (så behøver du jo altså ikke at læse til lærer først, da det jo tager 4 år:-D)

Lotte Christensen
icon 03-11-2010 15:39
icon Lotte Christensen
icon 1

Registrér din interesse for tråden: Lærer til psykolog

Visa Föregående Visa Nästa
Spørg om uddannelse!

Ved at skrive din e-mail bliver du medlem på Fjern-undervisning.nu
Blog
Blog om dit liv som studerende!
Nu har du chancen for at blogge om din hverdag som studerende uanset hvad du studerer og hvor du befinder dig - i Danmark eller udenlands!
Uddannelsestype
Nyhedsbrev
Tilmeld dig til fjern-undervisning.nu nyhedsbrev Læs mere Læs mere
Tip en ven

Til:  
Fra: