Feedback

Feedback til fjern-undervisning.nu

Kommentar til siden Sidens vurdering
Email (valgfrit)

Indhold

Design

Brugervenlighed

Samlet

Race-engineer

Race-engineer
Hej.
Jeg er om et år udlært automekanikker, men vil gerne læse videre til race-engineer med henblik på at få arbejde hos et racingteam i udlandet. Derfor vil jeg hellere kunne skrive ingeniør end teknolog på mit cv. Skal jeg vælge den nye autoteknolog-uddannelsen, eller findes der en decideret race-engineer-uddannelse enten i DK eller i udlandet, som er mere målrettet racing-branchen?
Håber der en nogen der kan hjælpe mig, for jeg kan ikke finde noget info nogle steder :(
Kasper
Kasper Høgh
16-04-2009 22:27
Kasper Høgh
2

RE: Race-engineer
Hej Kasper.

Der findes umiddelbart ingen uddannelser inden for motorsport - desværre.
Mit forslag til dig er at tage et smut til DTC og simpelthen spørge hos de forskellige teams i alle klasser om de kan bruge dig. Selvfølgelig gratis, men så er du også ret sikkert du får et job plus du får gratis entré fremover samt kost og logi. Det er en rigtig god indgangsvinkel hvor du har mulighed for i løbet af nogle få år vise hvor god du er og så på den måde arbejde dig op.
Derefter er det bare med at holde øjnene åbne efter nogen der har kontakter i udlandet. Vær dog forberedt på at det er svært at komme til udlandet. Tænk på hvor mange andre det drømmer om det samme rundt i verdenen og at det hele drejer sig om held og timing.

Held og lykke med det

Venlig hilsen Nicoline
Nicoline
19-04-2009 12:15
Nicoline
1

Hej Kasper,

Har du været inde og læse om uddannelsen til autoteknolog? Denne uddannelse tager udgangspunkt i de avancerede teknologier, der bruges på racing-området. Ved at udfylde en interesseanmeldelse kan du skrive direkte til uddannelsen i Århus og få mere information.

Håber det kan hjælpe dig.

Studentum
Studentum
20-04-2009 17:18
Studentum
7

Hej Kasper.

Nu ved jeg ikk om jeg er for sent på den!?
Men hvis du gerne vil studere til race-engineer skal du til udlandet. Selvom jeg mener der er ved at starte en motorsportslig uddannelse herhjemme. ( ? )

Umiddelbart kan du dog gøre det i Oxford hvor vi pt. har danske Niels K. Vestergaard på skole. Han kører formel ford ved siden af.

Her er et link du eventuelt kan benytte.
www.brookes.ac.uk/studying/courses/undergraduate/subjects/engineering

Venligst
Nick Reimersø
Suzuki Swift Challenge
Nick Reimersø
12-07-2009 23:35
Nick Reimersø
2

Hej Kasper.

Nu ved jeg ikk om jeg er for sent på den!?
Men hvis du gerne vil studere til race-engineer skal du til udlandet. Selvom jeg mener der er ved at starte en motorsportslig uddannelse herhjemme. ( ? )

Umiddelbart kan du dog gøre det i Oxford hvor vi pt. har danske Niels K. Vestergaard på skole. Han kører formel ford ved siden af.

Her er et link du eventuelt kan benytte.
www.brookes.ac.uk/studying/courses/undergraduate/subjects/engineering

Venligst
Nick Reimersø
Suzuki Swift Challenge
Nick Reimersø
12-07-2009 23:37
Nick Reimersø
2

Hej Nick

Det er skam aldrig for sent med gode råd. Jeg har selv fundet frem til, at det bedste sted at studere motorsport er i England. Men det er svært at finde ud af hvilke grader jeg skal tage og hvordan uddannelsen skal skrues sammen.
Har du måske en kontakt til Niels K. Vestergaard, som jeg kan bruge? Han vil måske hjælpe mig og besvare nogle af mine mange spørgsmål.

Mvh
Kasper Høgh
51296630
Kasper Høgh
02-08-2009 11:42
Kasper Høgh
2

Registrér din interesse for tråden: Race-engineer

Blog

Blog om dit liv som studerende!
Nu har du chancen for at blogge om din hverdag som studerende uanset hvad du studerer og hvor du befinder dig - i Danmark eller udenlands!
Tip en ven

Til:  
Fra:  

Nyhedsbrev
Tilmeld dig til fjern-undervisning.nu nyhedsbrev Læs mere Læs mere
Uddannelsestype
Spørg os om uddannelse

Ved at skrive din e-mail bliver du medlem på Fjern-undervisning.nu